Vairuotojau, nedaryk to pats

1 lapkričio 2016, 20:56

Pastaruoju metu padidėjo automobilių, turinčių „Start&Stop“ sistemą, skaičius. Taigi, padidėjo ir akumuliatorių, skirtų automobiliams, kuriuose yra ši sistema, poreikis. Tokio akumuliatoriaus negali pakeisti pats vairuotojas, tai turi atlikti kvalifikuoti serviso darbuotojai.

Kas yra „Start&Stop“ sistema?

Vairuotojui sustabdžius automobilį, pavyzdžiui, sankryžoje arba įjungus laisvą pavarą, sistema išjungia variklį ir vieninteliu automobilio įrenginių (žibintų, radijo grotuvo, šildymo, oro kondicionavimo sistemų) maitinimo šaltiniu tampa akumuliatorius. Naudojant „Start&Stop“ technologiją, reikalingas specialus akumuliatorius, pritaikytas dideliam užvedimo ciklų skaičiui. Įprastinis akumuliatorius, veikdamas tokiomis sąlygomis, labai greitai praranda savo darbines savybes.

Akumuliatorius, skirtus automobiliams, kuriuose yra „Start&Stop“ sistema, galima suskirstyti į dvi kategorijas:

– EFB akumuliatoriai, skirti automobiliams, turintiems pagrindinę „Start&Stop“ funkciją, kai nenaudojama stabdymo energija. Kodų pavyzdžiai: 0 092 S4E 050, VA575500073, EL752.

– AGM akumuliatoriai, skirti automobiliams, turintiems stabdymo energijos panaudojimo, vadinamosios rekuperacijos, sistemą. Kodų pavyzdžiai: 0 092 S5A 080, VA595901085, EK600.

Rekuperacija

Ši sąvoka reiškia stabdymo energijos sukaupimo ir jos panaudojimo akumuliatoriui įkrauti procesą. Tokiu būdu sukaupta energija vėliau gali būti panaudota automobiliui užvesti arba elektros įrenginiams maitinti. Automobilio vairuotojui patraukus koją nuo greičio pedalo, akumuliatorius yra intensyviai kraunamas, taip kaupiant stabdymo jėgos energiją. Automobiliui greitėjant, generatoriaus darbas yra labai ribojamas ir nesudaro jokio pasipriešinimo.

Reikia laikytis atitinkamos akumuliatoriaus keitimo ir informacijos apie jo pakeitimą kodavimo centrinio automobilio kompiuterio atmintyje procedūros. Automobiliuose, kuriuose yra „Start&Stop“ sistema ir kuriuose stabdymo energija panaudojama, negalima apsieiti be diagnostikos prietaiso. Šiuo tikslu gali būti naudojamas diagnostikos testeris, pavyzdžiui, KTS, VSSP 2.0 arba BRT-12. Todėl tinkamai pakeisti akumuliatorių galima tik profesionaliame servise, vairuotojas negali to savarankiškai padaryti savo garaže.

Prisijungus prie EOBD prievado, atliekamas akumuliatoriaus grandinės ir „Start&Stop“ sistemos klaidų patikrinimas. Atlikus būtinas mechanines operacijas ir jas patvirtinus, prietaisas užkoduoja naują akumuliatorių centrinio automobilio valdymo kompiuterio atmintyje.

Reikėtų atminti, kad tam tikruose senesniuose automobilių modeliuose, kuriuose nėra „Start&Stop“ sistemos, akumuliatorių taip pat reikia keisti profesionaliai. Atjungus seną akumuliatorių, reikia prijungti specialų maitinimo šaltinį, kuris palaikys įrenginių maitinimo įtampą. Tokiu būdu išvengiama atminties ir individualių vartotojo parametrų ištrynimo.

Akumuliatoriaus keitimas servise

Nepriklausomi servisai akumuliatorių turi tikrinti ir vertinti kaip ir kitas eksploatacines dalis, pavyzdžiui, stabdžių trinkeles, filtrus, alyvą. Šiuo metu tiek KTS tipo diagnostikos testeriai, tiek ir specializuoti testeriai VSSP 2.0, BRT, „Midtronics“ suteikia galimybę tiksliai nustatyti akumuliatoriaus, jo įkrovimo sistemos ar starterio būseną. Atliekant patikrinimą, galima nustatyti, ar reikia keisti akumuliatorių.

varta

Geriau užkirsti kelią automobilio gedimui dėl prastos akumuliatoriaus būklės, nei vėliau jį vilkti iš kelio arba keisti akumuliatorių gatvėje. Tyrimai rodo, kad kas penktame automobilyje reikia pakeisti akumuliatorių, nes jis gali sukelti gedimą. Nepriklausomus servisus sunku įtikinti, kad elektros sistemos, įskaitant akumuliatorių, tikrinimas gali suteikti papildomos naudos, pavyzdžiui, pelną už akumuliatoriaus pardavimą, pajamas už akumuliatorių atliekų pridavimą arba už suteiktą akumuliatoriaus keitimo paslaugą.

Kai kurie servisai klientams akumuliatorius parduoda už mažmeninę kainą, o juos montuoja nemokamai. Nepriklausomi servisai, kurie pagal gerosios klientų aptarnavimo patirties principus patikrina elektros sistemą, įskaitant akumuliatorių, gauna ne tik ekonominę, bet ir rinkodaros naudą, nes tokiu būdu formuoja kliento požiūrį į paslaugą. Daugelis klientų bus dėkingi už tokį aptarnavimą, nes išvengs nereikalingų ir netikėtų problemų kelyje. Standartu tampa profilaktinis tam tikrų dalių keitimas, pavyzdžiui, automobilio paskirstymo mechanizmo diržų. Gal vertėtų šią praktiką taikyti ir akumuliatoriams?

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!