Karšta oro tempetarūra kenkia automobiliams

4 birželio 2013, 22:00

Įmonės „Starter“ mechanikų teigimu, aukšta oro temperatūra yra dažna variklio, akumuliatoriaus ir ratų gedimo priežastis.

Aukšta oro temperatūra – daugiau automobilių gedimų

Variklio aušinimo skysčio temperatūra kartais gali pasiekti 90 – 95 laipsnius. Taip gali nutikti ilgai važiuojant ir vairuotojas neturėtų dėl to jaudintis. Tačiau, jei aušinimo skysčio temperatūra ilgai išlieka aukštesnė, nei 100 laipsnių, vairuotojas turėtų

suprasti, kad kažkas negerai.

Gali būti kelios priežastys:

• Termostato gedimas – jam veikiant netinkamai, aušinimo skystis nepasiekia radiatoriaus, todėl variklio temperatūra pakyla. Norint pašalinti gedimą, reikia pakeisti termostatą, nes jo išvalymas problemos neišspręs.

• Nesandari aušinimo sistema – važiuojant gali pradėti skilinėti žarnos, ko pasekoje, staigiai pakyla temperatūra ir iš po gaubto pradeda kilti vandens garai. Tokiu atveju reikia išjungti variklį, tačiau dėl karštų garų neatidarinėti automobilio gaubto.

• Ventiliatoriaus gedimas – ventiliatorius turi savo termostatą, kuris veikia esant aukštoms temperatūroms. Kai ventiliatorius neveikia, variklis negali išlaikyti tinkamos temperatūros, pvz.: stovint automobilių spūstyse.

• Aušinimo skysčio siurblio gedimas – jis atsakingas už visą aušinimo skysčio sistemoje apyvartą. Jam sugedus, variklis veikia praktiškai be aušinimo.

Dažni būna ir akumuliatoriaus gedimai. Esant karštam orui, akumuliatoriai yra ypač linkę išsikrauti. Todėl verta patikrinti akumuliatoriaus būklę, ypač jei akumuliatorius yra seno tipo, retai naudojamas ar ketinate ilgai nevažinėti automobiliu. Automobilyje, kuris nėra naudojamas yra pastovus 0,05 A energijos sunaudojimas, kuris generuoją signalizaciją bei odtrzymywanie pamięci sterowników. Todėl reikia nepamiršti, kad vasarą kuo didesnė oro temperatūra, tuo labiau akumuliatorius išsikrauna.

Aukšta aplinkos temperatūra taip pat turi įtakos aukštesnei darbinei padangų temperatūrai, todėl labai minkštėja protektoriaus guma. Padangos tampa lankstesnės ir labiau deformuojasi. Padangų slėgis turėtų būti toks, kokį rekomenduoja automobilio gamintojas, nes tik tokiu atveju protektorius visu pločiu priglunda prie paviršiaus. Tinkamai pripūstos padangos pasiekia gamintojo teikiamą darbinę temperatūrą maždaug po valandos važiavimo. Nedidelis 0.3 barų slėgis, per 30 min. įkaista iki 120 laipsnių.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!