TRW pristato elektrinio rankinio stabdžio funkcijas ir privalumus

10 balandžio 2016, 22:26

Įmonė ZF TRW neseniai paskelbė, kad pagamino šešimilijoninį savo elektrinį rankinį stabdį (EPB), montuojamą tiesiogiai ant stabdžių apkabos. Šis įvykis pabrėžė ZF TRW sėkmę gaminant jau penktosios kartos EPB.

2001 m.įmonė ZF TRW pirmoji pristatė rinkai EPB sistemą. Pradžioje ji buvo naudojama tokių markių automobiliuose, kaip „Lancia“, „Audi“ ir VW, vėliau – „Renault“, „Nissan“ ir „Daimler“ automobiliuose, o pastaruoju metu taip pat ir BMW X4, BMW i8, „Jeep Renegade“, „Fiat“ 500X, „Ford“ F150, „Honda Accord“, „Nissan Qashqai“, „Range Rover Evoque“ bei kituose.

Revoliucinė technologija buvo sukurta pasauliniame ZF TRW techniniame centre Koblence, Vokietijoje, o šiuo metu EPB sistemos taip pat yra gaminamos Šiaurės Amerikoje ir Kinijoje.

Elektrinis rankinis stabdys lengvuosiuose automobiliuose naudojamas išlaikyti transporto priemonę nepajudėjusią tiek įkalnėję, tiek ir lygiame kelyje. Tradiciškai tam buvo skirtas rankinis stabdys. EPB sistemoje stabdžių mechanizmą vairuotojas įjungia paspaudus vieną mygtuką. Elektroninis valdymo įrenginys ECU galinius ratų stabdžių diskus suspaudžia stabdžių trinkelėmis.

Šiuo metu gaminant transporto priemones yra naudojamos dvi stabdžių sistemos. Pirmosios pagrindą sudaro trosu įtempiamas siurblys, o antrosios, siūlomos ZF TRW, – apkaboje integruota EPB sistema. Integruotų sistemų elektrinio rankinio stabdžio apkabą valdo hidrauliniu būdu paleidžiamas pagrindinis stabdys ir elektra valdomas rankinis stabdys. Cilindras ir pavara plastikiniame korpuse, kuriam tenka stovėjimo stabdžio funkcija, varžtais yra tvirtinami tiesiogiai prie stabdžių apkabos korpuso. Rankinį stabdį vairuotojas įjungia naudodamas transporto priemonės viduje esantį jungiklį. Kadangi nėra įprastinio rankinio stabdžio rankenos, transporto priemonės viduje atsiranda papildoma erdvė. Panaikinus stabdžio trosą, nebeliko tokių problemų kaip jo užšalimas arba mechaninis pažeidimas, todėl optimalus stabdžio veikimo efektyvumas užtikrinamas bet kokiomis sąlygomis.

EPB sistema – tai nuolatinio ZF TRW siekio plėtosi stabdžių technologijas, didinti saugumą ir vairuotojo patogumą, rezultatas. Be to, kad užtikrina stabdžio funkciją, EPB sistema sudaro visiškai integruotą stabdžių sistemos dalį, kuri greitai įsijungia, nustato stabdžių trinkelių susidėvėjimą ir kuriai būdingas mažesnis mechaninis susidėvėjimas, lyginant su įprastine sistema.

EPB padidina saugumą avarinėse situacijose. Pavyzdžiui sugedus hidraulinei sistemai (toks gedimas yra vienintelė rankinio stabdžio naudojimo važiuojant priežastis), galiniai ratai yra stabdomi impulsais, siekiant išvengti jų užsiblokavimo ir su tuo susijusio transporto priemonės kontrolės praradimo pavojaus.

Be to, „hill – hold“ funkcija, kurios užduotis yra įjungti stabdį, siekiant išvengti transporto priemonės riedėjimo atgal pajudant įkalnėje, gali būti paremta EPB sistemos veikimu. Pavyzdys – važiavimas automobilių pilname daugiaauščiame garaže. Kai transporto priemonės juda lėtai, o vairuotojas turi sustoti įkalnėje, tolygiai pajudėti iš vietos gali būti sudėtinga. Tačiau EPB sistema išsprendžia šią problemą, nes joje yra įrengta automobilio pajudėjimo iš vietos pagalbos sistema. Ji automatiškai atleidžia rankinį stabdį varikliui pasiekus pakankamą sukimo momentą, užtikrinanti saugų automobilio pajudėjimą įkalnėje. Be to, mažai tikėtinu variklio užgesimo atveju, kai automobilis turėtų pradėti riedėti atgal, sistema tai nustato ir nedelsdama automatiškai įjungia rankinį stabdį.

PASTABA: papildomos funkcijos gali skirtis, priklausomai nuo transporto priemonės gamintojo.

ZF TRW siūlo keletą EPB sistemos variantų, įskaitant standartines EPB sistemas ir integruotas EPB sistemas, kurios veikia kartu su elektronine stabilumo kontrolės sistema, todėl nerekia naudoti atskiro elektroninio valdymo įrenginio (ECU), taip pat EPB sistemas priekinėms ašims, kurios yra tinkamesnis sprendimas mažesnėms transporto priemonėms.

Išsamus EPB sistemos patogumo ir saugumo funkcijų aprašymas

  • Avarinis stabdymas – jeigu elektrinio rankinio stabdžio jungiklis bus įjungtas važiuojant, sistema tai supras kaip avarinį stabdymą. Staigus ir stiprus stabdymas šiuo atveju sąlygotų galinės ašies užblokavimą ir transporto priemonės galinės dalies sukibimo su kelio danga praradimą, o elektrinis rankinis stabdys yra įjungiamas ir išjungiamas trumpais intervalais (veikimas panašus į ABS). Šis būdas užtikrina saugų stabdymą, kol transporto priemonė visiškai sustoja.
  • Apsauga nuo vaikų – elektinio rankinio stabdžio negalima išjungti, jeigu neveikia variklis.
  • Pajudėjimo iš vietos pagalbos sistema – automatinis stabdžio atleidimas net ir lygiame kelyje transporto priemonėse su įrengta „start – stop“ sistema.
  • Automatinis įjungimas – rankinis stabdys gali būti įjungtas automatiškai, atidarius vairuotojo dureles arba išjungus variklį. 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!