„Federal – Mogul Powertrain“ sukūrė naują ypač tvirtą aliuminio lydinį stūmokliams

13 sausio 2016, 21:34

Geresnės medžiagos savybės leidžia sumažinti stūmoklio ilgį. Stūmoklis tampa lengvesnis, cilindrų blokas kompaktiškesnis, o tai leidžia sumažinti CO2 emisiją.

2015 m. rugpjūčio 13 d. Nuremberge, Vokietijoje, „Federal – Mogul Powertrain“, „Federal – Mogul Holdings Corporation“ (NASDAQ: FDML) padalinys, pranešė, kad sukūrė naują aukštos kokybės dyzelinių variklių stūmoklių gamybai skirtą aliuminio lydinį, pavadintą „DuraForm-G91“. Atliekant lyginamuosius bandymus nustatyta, kad naujasis lydinys tris – penkis kartus ilgaamžiškesnis už iki šiol moderniuose bei esant didelėms apkrovoms veikiančiuose dyzeliniuose varikliuose naudotus plieno lydinius. Naujoji medžiaga yra atsparesnė, todėl atlaiko didesnes mechanines apkrovas, leidžia varikliams veikti efektyviau ir generuoti didelę galią.

Pagerintos lydinio savybės leido patobulinti stūmoklių konstrukciją ir sumažinti kompresiją bei bendrąją masę. Gauti rezultatai: mažesnė švytuoklinė masė, mažesnis bei lengvesnis cilindrų blokas. Tai prisideda prie automobilio CO2 emisijos mažinimo. „Tai yra „Federal – Mogul Powertrain“ sukurtų technologijų pritaikymo pavyzdys, kuris mūsų klientams padeda projektuojant kiekvieną naują variklį. Naujieji varikliai tampa vis kompaktiškesni ir lengvesni. Juos gaminant į aplinką išmetamas mažesnis anglies kiekis, lyginant su ankstesnių variklių gamyba, – sakė Gian Maria Olivetti, vyriausias „Federal – Mogul Powertrain“ technologijų specialistas. – Pasitelkę medžiagas tiriančius mokslininkus ir technologines žinias, mes galime projektuoti modernias ir naujas aliuminio bei plieno lydinių stūmoklių koncepcijas, skirtas automobiliams su dyzeliniais varikliais, ir savo klientams pasiūlyti puikius sprendimus, tinkančius įvairiausiems poreikiams.“

„DuraForm-G91“ sudėtis užtikrina didesnį patvarumą, ypač aukštoje temperatūroje – tai įprastinės esant didelėms apkrovoms veikiančio dyzelinio variklio sąlygos. „Patobulinta silicio ir metalų sąveika sudaro mikrostruktūrą, kuri yra atsparesnė kompleksinėms termomechaninėms apkrovoms ir išlaiko reikiamas termofizines savybes, tokias kaip išsiplėtimas, tankis bei temperatūrinis laidumas“, – aiškino Dr. Frank T. H. Dörnenburg, „Federal – Mogul Powertrain“ padalinio „Global Pistons“ technologijų direktorius.

„DuraForm-G91“ medžiaga buvo sukurta naudojant modernias testavimo technikas, kurios sutrumpina tyrimų trukmę ir leidžia greičiau pereiti prie gamybos etapo. „Mes naudojome specialios konstrukcijos didejančių apsukų variklio testus, juos derindami su panašių į variklį agregatų testais, – sakė Roman Morgenstern, „Federal – Mogul Powertrain“ padalinio „Global Pistons“ Medžiagų tobulinimo ir charakterizavimo skyriaus specialistas. – Panašių į variklį agregatų testus sudaro termomechaninio patvarumo (TMF) ir daugiaciklio mechaninio patvarumo (HCMF) tyrimai, kurie tiesiogiai atspindi kritines nuovargio sąlygas, veikiančias automobiliuose naudojamų dyzelinių variklių stūmoklius.“

Atliekant variklio ir TMF bei HCMF testus, buvo nustatyta, kad medžiaga „DuraForm-G91“ yra tris penkis kartus atsparesnė nuovargiui, lyginant ją su iki šiol naudotais plieno lydiniais. Atliekant daugiaciklio izoterminio mechaninio patvarumo testą esant aukštesnei negu +350 °C temperatūrai, gauti dar geresni rezultatai – naujoji medžiaga netgi aštuonis kartus ilgaamžiškesnė.

Papildomų variklio bandymų metu nustatyta, kad medžiagos dilimas yra toks pat kaip ir geriausių šiuo metu stūmoklių gamybai naudojamų aliuminio ir silicio lydinių. Taip pat buvo atlikti detalūs lydinio tobulinimo tyrimai, siekiant užtikrinti aukštą medžiagos vientisumą ir optimizuoti lydinio parametrus. Kartu atlikus ir detalius vidinius variklio bandymus, pirmieji stūmoklių pavyzdžiai buvo pristatyti klientams įvertinti. Ši technologija gali būti taikoma tiek esant mažoms, tiek didelėms apkrovoms veikiančių dyzelinių variklių stūmokliams.

„Įmonės „Federal – Mogul Powertrain“ technologijų laboratorijose yra vykdoma pasaulinio lygio gamyba, atliekami variklio ir į variklį panašių agregatų (TMF-HCMF) testai bei tyrimai, – sakė Morgenstern. – Šie padaliniai padeda mums greičiau įgyti būtinas žinias ir įsigilinti į reikalo esmę, todėl mes galime greičiau ir daug efektyviau tobulinti lydinį.“

Apie įmonę „Federal – Mogul“

Įmonė „Federal – Mogul Holdings Corporation“ (NASDAQ: FDML) yra pasaulinė produktų tiekėja bei paslaugų teikėja, bendradarbiaujanti su viso pasaulio automobilių bei jų įrangos, lengvųjų, vidutinės klasės ir sunkiųjų komercinės paskirties transporto priemonių, laivų, traukinių, lėktuvų, elektros gamybos bei pramonės sektoriaus gamintojais ir paslaugų teikėjais. Įmonės produktai bei paslaugos leidžia didinti degalų ekonomiją, mažinti emisijas ir didinti transporto priemonių saugumą.

„Federal – Mogul“ turi du atskirus verslo padalinius, iš kurių kiekvienas turi vyriausią vykdomąjį direktorių, atsiskaitantį „Federal-Mogul“ direktorių valdybai.

„Federal – Mogul Powertrain“ projektuoja ir gamina originalius pavaros sistemos komponentus bei sistemos apsaugos produktus, skirtus naudoti automobilių, sunkiosios technikos, pramoninių įrenginių bei transporto srityse.

„Federal – Mogul Motorparts“ prekiauja įvairiais daugiau kaip 20 pasaulyje žinomiausių prekių ženklų (pasaulinėje automobilių atsarginių dalių rinkoje) produktais ir juos platina. Be to, įmonė originalios automobilių įrangos gamintojams tiekia tam tikrus savo produktus, tokius kaip stabdžių, važiuoklės, valytuvų ir kitų sistemų komponentai. Įmonės atsarginių dalių rinkai skirti prekės ženklai yra: „ANCO®“ (valytuvų šluotelės), „Champion®“ (degimo žvakės, valytuvai ir filtrai), „AE®“, „Fel-Pro®“, „FP Diesel®“, „Goetze®“, „Glyco®“, „Nüral®“, „Payen®“ ir „Sealed Power®“ (variklio komponentai), „MOOG®“ (vairo kolonelės ir pakabos dalys), „Ferodo®“ ir „Wagner®“ (stabdžių sistemos produktai).

Įmonė „Federal – Mogul“ buvo įkurta 1899 metais Detroite. Įmonėje 34 šalyse šiuo metu dirba beveik 50 000 darbuotojų. Jos vadovybė įsikūrusi Southfield, Mičigane, Jungtinėse Valstijose. Daugiau informacijos rasite internete adresu www.federalmogul.com.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!