Variklio alyvos keitimas prieš žiemą – būtinybė ar prietaras?

3 sausio 2013, 23:00

Sezoninė variklinė alyva tai jau praeitis. Jei būtų kitaip, automobilių servisai, vos pasirodžius pirmajam sniegui, būtų sausakimši ne tik dėl padangų keitimo, bet ir dėl variklio alyvos keitimo į žieminę. Šiuo metu automobilių gamintojai rekomenduoja keisti variklio alyvą, pravažiavus tam tikrą skaičių kilometrų arba bent kartą per metus. Ar rekomendacija keisti alyvą „kartą per metus“ reiškia, kad variklio alyvą reikėtų keisti prieš žiemą?

Lengvo užvedimo garantija ir užtikrintas važiavimas žiemos laikotarpiu.

Taip 1930 m. savo produkciją reklamavo variklio alyvos gamintojas MOBIL. Vairuotojams siūloma variklinė alyvą MOBIL OIL ARCTIC, buvo sezoninė alyva, kurią reikėjo keisti keičiantis sezonui. Kaip galima perskaityti automobilių pramonės archyvuose, ši alyva buvo pritaikyta labai sudėtingoms eksploatavimo sąlygoms žiemą. Jos konkurencinis pranašumas slypi tame, kad nepaisant savo žieminės specifikacijos, ši alyva padėdavo varikliui išlikti šiltam. „Visiška apsauga prie 400 laipsnių pagal Farenheitą (apie 200°C)“ – 1933 m. buvo pranešta Niujorko laikraštyje. Šiuo metu variklinės alyvos, naudojamos sportiniuose varikliuose turi atlaikyti temperatūrą, viršijančią 300°C, todėl MOBIL 1 variklio alyvą naudoja VODAFONE MCLAREN MERCEDES komanda.

Reikšmingą poveikį automobilio eksploatacijai žiemos metu, turi tinkamos kokybės variklio alyvos pasirinkimas. Šiuo klausimu sintetinės alyvos tikrai pranašesnės, palyginus su pusiau sintetinėmis ar mineralinėmis alyvomis. Naudojant pusiau sintetinę ar mineralinę alyvą, alyvos keitimas prieš žiemą gali būti protingu sprendimu. Pravažiavus kiekvieną kilometrą, variklio alyva praranda savo savybes. Veikiant aukštai temperatūrai, alyva oksiduojasi, dėl to keičiasi fizinės bei cheminės savybės. Šios savybės svarbios esant žemai temperatūrai, jos nustato veiksmingą automobilio darbą žiemos laikotarpiu. Sintetinės variklio alyvos savybės keičiasi lėčiau, alyva ilgiau išlaiko savi veiklos efektyvumą.

Vertinant variklio alyvą, sklando du mitai. Pirmasis mitas teigia, kad jei variklio alyvos spalva patamsėjo, reiškia, kad pats laikas galvoti apie jos keitimą. Antrasis mitas, kuris sklando tarp vairuotojų, teigia, kad variklio alyva nesensta būdama nenaudojamame automobilyje. Deja, oro (deguonies) ir garų kondensacija, labai keičia nenaudojamame variklyje esančios variklio alyvos savybes. Iš tikrųjų variklio alyva pakeičia savo spalvą jau pravažiavus kelias dešimtis kilometrų, po jos pakeitimo. Taip yra dėl priemaišų ir nešvarumų, likusių pakeitus seną alyvą. Šie nešvarumai atsiranda vykstant degimo procesui.

Jei tai leidžia transporto priemonės gamintojo rekomendacijos, verta naudoti sintetinę alyvą, nes ji užtikrina optimalų variklio veikimą žiemą. Šiuolaikinės sintetinės alyvos, užvedus transporto priemonės variklį, nedelsiant patenka į stūmoklio galvutę, alkūninio veleno guolį ir į kitas toli esančias vietas, kurias būtina sutepti. Sintetinė alyva yra nenuginčijama lyderė, o jos konkurentė – mineralinė alyva, esant žemai temperatūrai, reikalauja net keliolikos sekundžių, kad būtų suteptos visos variklio dalys. Nepakankamas tepimas gali sukelti rimtą žalą, kuri ne visada yra matoma iš karto. Po tam tikro laiko gali būti pastebimas smarkus variklio alyvos tepimo savybių sumažėjimas. Sumažėjus alyvos tepimo savybėms, guolių metalo į metalą trintis, gali sukelti variklio gedimą.

Alyvos tepimo savybių išsaugojimas, esant žemai temperatūrai, palengvina variklio užvedimą ir padeda tinkamai aušinti variklį. Taigi, siekiant apsaugoti variklį žiemą, rekomenduojama naudoti sintetinę alyvą, o ne jos pakaitalus. Tokiu atveju, galite būti ramūs, kad variklio alyva išlaiko savo savybes, kas yra ypač svarbu sudėtingomis eksploatavimo sąlygomis.

Variklio alyvos, esančios parduotuvių lentynose, yra išbandytos laboratorijose bei bandymų stenduose, tokiuose, kaip pavyzdžiui, žemos temperatūros kamera. Tokiu būdu yra įvertinamas variklio alyvos veiksmingumas, užvedant šaltą variklį ir po kelių valandų transporto priemonės eksploatavimo.

Daugiau informacijos apie sintetinę variklinę MOBIL 1 alyvą, galite rasti gamintojo internetinėje svetainėje.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!