Modernios technologijos, sėkmė, nepriklausomybė: 100 metų „ZF Friedrichshafen AG“ istorija

12 rugpjūčio 2015, 23:53

2015 metais įmonė „ZF Friedrichshafen AG“ švnčia savo jubiliejų. Ši ilga ir įvairių įvykių kupina įmonės istorija prasidėjo nuo aviacijos specialisto, veikiančio viename regione, ir išaugo iki tarptautinės technologijų korporacijos, aktyviai veikiančios pasaulinėje rinkoje. Įmonė savo ekonominę sėkmę kūrė bei stiprino ne tik naudodama daugelį technologinių inovacijų, bet ir nuo pat pradžių skirdama ypatingą dėmesį skirtingiems rinkos regionams, kalbant ne vien tik apie kitų įmonių įsigijimą. Šiais jubiliejiniais metais įmonė ZF tapo viena iš trijų stambiausių pasaulyje automobilių gamintojų tiekėjų.

ZF buvo įkurta 1915 metais Friedrichshafen mieste, esančiame šalia ežero Lake Constance. Ji buvo pavadinta „Zahnradfabrik GmbH“. Tuo metu šis miestas buvo aviacijos pramonei skirtų technologijų plėtros parkas. Dėl įmonės „Luftschiffbau Zeppelin (LZ) GmbH“ kaimynystės šalia buvo įkurta keletas įmonių – partnerių, kurių valdymo procese dalyvavo LZ korporacija. Panaši istorija nutiko ir įmonei „Zahnradfabrik“. Nauja įmonė pagrindinį dėmesį skyrė įvairios paskirties lėktuvų transmisijos sistemų kūrimui, bandymui bei gamybai (1916–18). Tekinimo būdu gaminamų kumpliaračių technologija tuo metu buvo labai moderni ne tik aviacijos pramonėje. Ši technologija po 1919 metų įmonei leido patenkinti tyliau veikiančių ir paprasčiau prižiūrimų automobilių transmisijų poreikį. Tokiu būdu įmonė ZF tapo automobilių pramonės tiekėja.

Vis augantis išradimų skaičius buvo startinis nuolat modernizuojamų naujų produktų atsiradimo taškas.

Technologijų diegimas įvairiose pramonės srityse

Pirmaisiais įmonės ZF gyvavimo dešimtmečiais modernių technologijų diegimas pačiose įvairiausiose srityse (ne vien tik aviacijos ir automobilių pramonėje) tapo ZF firminiu ženklu. Todėl

1920 metais ZF pradėjo dirbti naujuose rinkos segmentuose ir nuo 1930-ųjų ėmė tiekti laivams skirtus produktus (1936 m.), gaminti traktorių transmisijas. Norėdama įvairinti veiklą ir atverti naujas rinkas, ZF taip pat naudojo išskirtinių autorinių teisių įgijimo taktiką. Pavyzdžiui, savo veiklos vairo mechanizmo komponentų srityje pradžioje 1932 metais įmonė ZF pasirašė sutartį su JAV įmone „Ross“, kuri gamino Europos (Vokietijos) rinkai skirtus lengvųjų automobilių vairo sistemos komponentus. ZF tapo išskirtine šių produktų platintoja.

Nauja valdymo (savininkų) struktūra ir ekonominis augimas

1950 metais įmonės ZF valdymo (savininkų) struktūra buvo suformuota ilgam laikui. Įmonės ZF produktai per kelerius metus tapo labai populiarūs traktoriams skirtų transmisijos komponentų, vilkikams ir autobusams skirtų pastovaus sukibimo (krumpliaračiai) transmisijos komponentų srityje. Vėliau ZF taip pat pradėjo gaminti gana nepatogią (šiandienos požiūriu), tačiau labai patvarią komercinės paskirties transporto priemonių transmisiją su vis didesniu sinchronizuotų pavarų skaičiumi. Tai palengvino vairuotojų darbą, nes keičiant pavaras jiems nereikėjo atjungti ir vėl įjungti sankabos.

1950 metų pabaigoje įmonė ZF padėjo plėtros įvairiomis kryptimis programos pagrindus. 1958 metais įmonė atidarė pirmą gamybinę įmonę už Europos ribų. Tai buvo „Mercedes-Benz“ užsakymas – Sao Caetano do Sul gamykla Brazilijoje. Tada ZF įdiegė technologinių inovacijų programą, ypatingą dėmesį skiriančią hidrodinaminiu principu keičiamų pavarų transmisijoms. Tas pats principas (priekinėje transmisijos dalyje yra sukimo momento keitiklis, kurį sudaro planetinių krumpliaračių grupės) buvo naudojamas „Hydromedia“ tipo transmisijose, skirtose autobusams ir traukiniams. Vėliau šios technologijos buvo pradėtos naudoti ir lengvuosiuose automobiliuose.

Lengviesiems automobiliams ir autobusams skirtų daugiapakopių transmisijų gamybos pradžia

1963 metais ZF šį principą pritaikė 2 AG 45 transmisijoje „Hydromedia“, kuri vėliau tapo transmisijos „Ecomat“, skirtos miesto bei tarpmiestiniams autobusams, pagrindu. Tolimesnis sistemos tobulinimas privedė prie šiuolaikinės transmisijos „EcoLife“, turinčios 6 pavaras. 1970 metais ZF buvo viena iš novatoriškų tiekėjų, siūlančių daugiapakopes transmisijas, skirtas lengviesiems automobiliams.

Be to, įmonė ZF ilgą laiką taip pat gamino laivams skirtas transmisijas. O 1960 metais, bendradarbiaudama su „Siemens“, sukūrė stacionarių transmisijų seriją, skirtą mechanikos inžinerijos pramonei. Aviacijos pramonė iš naujo tapo svarbi įmonei tada, kai ji 1960 metais sukūrė malūnsparniams skirtą transmisiją.

Įmonė ZF taip pat skelbė apie savo tarptautinę veiklą ir nuo 1960 metų nuolat plėtė savo gaminių priežiūros paslaugų ir prekybos tinklą. ZF vadovai taip pat ruošė pagrindą naujose gamybos vietovėse, tokiose kaip Argentina, Kinija, Indija ir Malaizija.

Efektyvus degalų naudojimas – išskirtinis bruožas

Efektyvus degalų naudojimas palaipsniui tapo ZF lengvųjų automobilių ir vilkikų pavaros technologijų išskirtiniu bruožu. Tai praplėtė produktų, iki tol pasižymėjusių pavarų perjungimo patogumu bei saugumu, privalumų sąrašą. 1980 metais įmonė pristatė sistemą „Ecosplit“. Į dvi dalis padalintos kumpliaračių grupės dvigubai padidino pasirenkamų pavarų bei perdavimo santykių skaičių. Tai leido dar labiau padidinti efektyvumą.

1990-aisiais įmonė ZF žengė dar vieną žingsnį į priekį vilkikams skirtų automatinių transmisijų sistemų modernizavimo srityje. Kadangi ši transmisija automatiškai palaiko mažiausiai degalų naudojantį variklio sūkių režimą, pasiekiamas toks aukštas degalų naudojimo efektyvumas, kad mechaninę pavarų dėžę turinčio vilkiko vairuotojui tapo labai sudėtinga pasiekti panašią degalų ekonomiją.

Toliau tobulinamų lengvųjų automobilių automatinės transmisijos buvo gaminamos ne tik su didesniu pavarų skaičiumi (atitinkamai ir didesniu perdavimo santykio intervalu), tačiau buvo diegiamos ir kitos technologinės inovacijos. Per keletą dešimtmečių šio tipo transmisija, pradžioje „išpopuliarėjusi“ dėl didelių degalų sąnaudų, tapo degalus tausojančiu stebuklu.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!